Vang Barracuda en Caranx!

Tekst en foto: Dmitry Skorobogatko

BIJNA ALLEMAAL VAN ONS TEN MINSTE ÉÉN IN ZIJN LEVEN Ik probeerde een vis aan de haak te vangen en voelde de adrenalinekick tijdens de beet, daarom kon ik degenen begrijpen voor wie het vissen niet meer te stoppen was. DIMA - ENKEL VAN DERGELIJKE VISSERS-ATLETEN. VOOR DRIE JAAR LEVEN IN DE EMIRATEN HOORDE HIER DE MEESTE VISSERIJPLAATSEN EN KAN INFORMATIE DELEN WAAR HET MEEST RIJK IS EN DE DIVERSITEIT VAN ONDERWATER LEVEN.

Waar gaan we heen

Ik weet niet wie hoe, maar ik verdeel het vissen in de wateren van de Indische Oceaan in twee categorieën: in het Perzisch (Jebel Ali, Ajman, Sharjah, Dubai) en de Golf van Oman (Fujairah, Oman). Voor mij heeft de tweede optie de voorkeur, maar ik zal het hebben over zeejacht in verschillende richtingen.

Fujairah

De meest populaire soorten vissen:

• op levend aas - mahimahi (dorado), tonijn, regenboogloper (makreel), barracuda en quini.
  • verticale mal en vissen zowel op kunstaas als op inktvis-tonijn, hamur (stenen grouper), cobia (een familie dichtbij de horsmakreel).
  • trollen- mahimahi, zeilboot, marlijn, tonijn.

Vissen vindt in de regel plaats op de parkeerterreinen van olietankers, waarvan er ongeveer tweeduizend zijn. De constructies zijn begroeid met shell rock en andere organismen, waardoor kunstmatige riffen ontstaan ​​en een groot aantal zeedieren worden aangetrokken.

Musandam (Oman)

Een meer ontoegankelijke plek dan in Fujairah, maar vissen is hier veel interessanter: je kunt caranx vangen die tot 35 kg wegen - een welkome trofee voor veel vissers! Ik zal je hieronder vertellen over de jacht op hem.

Dubai, Sharjah, Ajman

Ik ben maar een paar keer gaan vissen. De plaats is meer geschikt voor gezinnen. Hamur, barracuda worden goed gevangen. Minder vaak zie je kingfish (royal croaker), bonito tonijn, cobia (sychil).

Wat betreft de kosten om in verschillende richtingen te vissen, alles is eenvoudig: als u een boot met een goede uitrusting en een "rechtshandige" kapitein wilt hebben, maak u dan klaar om binnen 48 uur US $ 6001200 te betalen. Als je comfortabel zit te vissen met je handen op de Sultan-Ibrahim (drum) in en sherry (zeebaars), kun je de US $ 300.600 ontmoeten.

Aan Oman!

Ik heb eens gevist in het zuiden van Oman, op de eilanden Halaniyat. Ze reisden met vrienden langs de route: Dubai-Muscat-Salalah, vervolgens - 3,5 uur met de auto en een uur met de boot. Eerder merkte ik - de plaats is opmerkelijk vanwege het feit dat hier een gigantische caranx van 35 kg wordt gevangen. Record - 65 kg! Ik zal zwijgen over andere vissoorten, omdat ik er 2 volle dagen (4 uitgangen) op zou jagen. En, zoals het meestal gebeurt, verliep het niet precies zoals gepland: Oman Air verwarde onze plannen een beetje, vertraagde de vlucht met 2 uur en we waren te laat voor de aansluitende vlucht van Muscat naar Salalah. Daarna vertraagden ze de vlucht van Muscat met 7 uur, en alles ging hals over kop, omdat we hadden geen tijd meer om in het donker naar de eilanden te gaan. We kwamen om één uur in de ochtend aan in Salalah, in plaats van de geplande 14:00. We hebben met de chauffeur afgesproken dat hij ons om 4 uur 's ochtends uit het hotel zou ophalen en ons naar de haven zou brengen, waar de boot voor ons zou komen. Alles verliep vlekkeloos en om 8:30 waren we er al.

Wie weet het niet, karanksa vissen is niet alleen plezier, maar ook arbeid: de hele dag laat je zwaar aas vallen en voer je schokkerige bedrading uit met veel spatten en geesten.

'S Avonds voel je geen armen, benen of rug! Na drie volle uitgangen hadden we geen kracht meer over, en van de vangst was er altijd geen grote garfish en albatros. Naast ons visten de Britten op het eiland, dat twee dagen eerder arriveerde, maar ze hebben alleen een waho in hun mandje. We betwijfelden of we op de dag van vertrek nog een uitgang moesten maken, maar stonden om vijf uur 's ochtends toch op.

Een kleine lading om het bloed te verspreiden, een licht ontbijt en gaan! Gevangen op een uur van de basis - alles tevergeefs. Ze namen een lichte draai om een ​​beetje te ontspannen en rond te kijken, die in lokale wateren woont, ging naar een onderwaterrif nabij het eiland. Grote kuddes horsmakreel cirkelden naast ons. Ik veranderde de popper in een schuifregelaar en begon de dikke laag in te gieten.

Er was nog maar een half uur tot het einde van het vissen, de stemming was "onder de plint" ... En toen werd mijn slider aangevallen op een langzaam lopende gids! Voelt alsof hij in zijn handen botst met een locomotief die op volle snelheid rijdt!

De handen zoemden, de spoel floot - dit duurde ongeveer twintig minuten. De vis trok de diepte in, met mijn hele lichaam hing ik horizontaal over het dek. Iedereen twijfelde: is het een wah? Misschien een grote tandbaars ... Maar we gokten niet. Van de golven - oh, een wonder! - de gladde achterkant van een enorme Caranx schitterde in de zon! Degene waarvoor we hier kwamen.

Misschien is het vissen in Musandam in termen van “drive” en bijtactiviteit interessanter, en is Zuid-Oman een beetje kalmer - slechts drie beten voor zes volledige uitjes naar de zee, en slechts één effectieve. Maar wat een! Dus, experimenteer, vrienden en veel geluk voor jou.

Bekijk de video: Hmong fishing catch a Big Carp with a small fly. 360 degree video (Mei 2024).